zondag 3 mei 2009

Rome

Het was een beetje stil de afgelopen week, hier had ik een hele goede reden voor. Ik ben namelijk een weekje naar Rome geweest. Het was geweldig. De eerste twee dagen werkte het weer niet echt mee, maar was een mooie stad. Jaren geschiedenis zo op straat, super. Ook heb ik honderden (ruim 300) foto's gemaakt en een aantal schetsen. Voor een kunstenaar is een schetsboek, een paar potloden en een puntenslijper een noodzakelijk iets. Gelukkig had ik ze mee, want wat viel er veel te kijken en vast te leggen.

Ondertussen ben ik begonnen aan een schilderij van de Spaanse trappen in Rome. Het zat nu nog vers in mijn hoofd dus gelijk vast leggen. Dit is de schets en de eerste fase van het schilderij.





I know it was a bit quit last week, but I had a very good reason. I've been to Rome for 5 days. What a city! The weather was rainy the first two days, but who cares when there's so much to see? So many years of history everywhere you look! I took loads of pictures (over 300) and made some sketches. For an artist it's necessary to take along a sketchbook, pencils and a sharpener. I'm glad I took them, because there's so much to see and to paint!
In the mean while I've started on a painting of the Spanish steps in Rome. I wanted to start painting when everything is stil in my head. Here's the sketch and the first step of the painting.


Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails