zaterdag 18 juli 2009

De Poortwachter


"De Poortwachter"
("The gatekeeper")
20x30 cm

Sinds ik in eind april een weekje in Rome ben geweest spoken er steeds beelden van stadse katten door mijn hoofd. Een Italiaanse fotograaf heeft namelijk een kalender gemaakt met katten op bijzondere plaatsen in Rome. Dit leek me heel erg leuk om te gebruiken voor een nieuwe serie. En dan niet alleen in Rome, maar ook Parijs, Madrid, Amsterdam, Berlijn, Londen, etc.
Echte Stadse Katten dus.
Hier de allereerste in de serie. Mijn kat Tommie in Rome, inpastel op velours.

Ever sinds I've been in Rome for a week (I went there the last week of April), I'm seeing all kind of images including cats in capitals. An Italian photographer gave me this idea when I saw his calendar Gatti di Roma (Cats in Rome). This sounded like a great idea for a new series. And not just Rome but also Paris, Madrid, Amsterdam, Berlin, London and many more.
City Cats!
This is the very first in this serie. My cat Tommie in Rome, made in pastels on velour. Size A4.


Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails