dinsdag 24 juni 2008

De eerste les


Vanochtend was ik al vroeg op pad richting Leeuwarden. Ik had het geniale idee om eerst even langs de winkel te gaan voor wat meer krijtjes, maar helaas die ging het eerste uur nog niet open. Had ik dus nog heerlijk even kunnen blijven liggen. Dan maar een rondje door de stad, wel lekker rustig zo 's ochtends. Eindelijk was het tegen tienen, dus op naar het atelier. Alles stond al klaar, maar eerst even een kopje thee en me even voorgesteld. De groepjes waarin we les hebben zijn klein zo maximaal 6 pers. Dus er is heel veel tijd voor persoonlijke begeleiding.
Aangezien ik toch wel twijfelde om gelijk met een portret van een mens (m'n nichtje) te beginnen, had ik ook maar een foto van een paard mee. en je raad het al. Deze is het geworden.
Ik ben gewend om het pastel direct met het krijtje op papier aan te brengen, maar deze techniek werkt anders. Je brengt het krijtpoeder aan met je vinger en wrijft het daarna goed in. Zo kun je je tekening opbouwen tot wel 100 lagen!!! Of ik zo ver kom?????
In ieder geval staat de eerste laag erop dus dat is al heel wat. Ik heb me ook prima vermaakt en kijk uit naar de volgende les!!

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails