woensdag 24 februari 2010

The red blanket

Omdat het voorlopig nog niet beter gaat met mijn rug, ben ik op zoek naar andere opties. Pastel, houtskool en grafiet portretten kan ik gewoon blijven doen, maar acryl is ander verhaal. Ik kan niet lang zitten (max. 30 minuten), nu is dat voor de tekeningen geen probleem, ik kan zo weer beginnen waar ik ben geëindigd. Acryl is een ander verhaal. Deze verf droogt zeer snel, normaal vind ik dit juist fijn en kan ik lekker doorwerken. Nu is de laag echter droog voordat ik weer kan zitten. Helaas zijn nu net alle opdrachten die er nog staan, acryl portretten. Vandaar dat ik weer ben begonnen met olieverf en vandaar dit testje. Een portret met olieverf! Olieverf droogt veel langzamer dus ik kan erbij weg lopen en het werk weer oppakken waar ik ben gebleven. Nu maar hopen dat de opdrachtgevers het geen probleem vinden. De droogtijd van het schilderij duurt nu ook wel langer, maar het resultaat is sneller te zien (ipv wachten op het verdwijnen van mijn rugklachten).

 Oil on streched linen
18x24 cm


Well it isn't going any better with my back, so I'm looking at my options right now. Pastels, charcoal and graphite work aren't any problem, acrylis on the other hand is. I can't sit long at one time (max. 30 minutes), for drawings this isn't a problem, I can start wherever I left. With acrylic I can't. This paint dries very quickly, normally I like this, but now the paintlayers are dry before I can work with them. Unfortunatly all the commissions waiting are acrylics. That's why I've started with oils again, and therefor this little test. A petportrait in oils. Oilpaint is a slow dryer, so I can leave the painting and pick up where I left hours later. Now let's hope that the clients won't bother getting an oilpainting instead of an acrylic. They have a quicker result (instead of waiting for backproblems to go) but the painting needs more time to dry.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails